ОТКРОВЕНИЕ |
||
ОТКРОВЕНИЕ Видове, белези на свръхестественото откровение(вътрешни и външни) Самото понятие "религия" включва в себе си понятието за откровение. Човек, в различните религии, се стреми по различни пътища да открие пътят към Бога, за да влезе в общение с Него. Всяка религия претендира, че е следствие от Божествено откровение, понеже всички религии са запазили спомен от първоначалното Божие откровение и спомен за това, че религия може да съществува само посредством пряко общение с Бога. Има два вида Божествено откровение: естествено и свръхестествено. Естественото откровение се разкрива чрез изучаване на света, човекът (най-вече неговата душа), редът и целесъобразността в природата. Поради първия грях и отдалечаване от Бога, хората започнали да обожествяват творенията, вместо Твореца. Но Бог дава и друг вид откровение, от което хората правилно да заключават за свойствата и волята Му. То било непосредствено, свръхестествено Божие откровение. Бог сам изрично изявява волята си чрез избрани лица или събития. Религия, основана на това откровение е истинска. Останалите, изхождайки от естественото са само свидетелство, че човек въпреки всичко се стреми към Бога и сам не може да намери правилен път към Него. Белези на свръхестественото откровениеЛесинг, в своята книга "Натан мъдрецът", проповядва религиозно безразличие, но то е възможно само за хора, които нямат никаква религия и не вярват в личен Бог. Религиозният човек вярва в своята религия или се стреми да намери напълно истинска и Божествена религия. Както знаем всяка религия претендира, че се основава на откровение. Човек инстинктивно чувства, че сам не може да намери истинската религия и чака да му я открие Бог. И наистина, Бог е дал такова откровение на човека. Както светът и хармонията в него носят печата на Божественото творение, така Бог със сигурни белези е подпечатал своето откровение. Още от древност белезите на Божественото откровение се делят на вътрешни и външни. Вътрешни белези. Божественото откровение се състои в онова, което Бог съобщава на човеците във връзка с тяхното спасение.
Външни белези. За органи на Своето откровение Бог избира специални лица, които да известяват волята Му и да проповядват откровеното учение. Освен това Бог е благоволил да постави на Своето истинско откровение такива външни белези, че да не може да бъде смесвано с никакво човешко заблуждение. Такива белези са чудеста и пророчествата. Чудесата са необясними по естествен начин събития, които човек може да възприеме със сетивата си, не може да ги обясни, освен с пряко Божие въздействие. Те имат религиозен характер и цел да помогнат на човека в делото на спасението му. Пророчества. Предсказване на събития, които ще станат в бъдеще и не могат да бъдат предвидени по естествен път. Имат обикновено за предмет събития от живота на човечеството. |
||